Go Jarvis

Jag läser i The Guardian en intervju med Jarvis Cocker som förärar oss med en bok om sina sångtexter.
Det har skrivits hyllmeter om Jarvis knivskarpa Le Bic-penna. Och undertecknad tror sig inte kunna komma med något nytt eller spetsfundigt som inte sagts tidigare eller bättre.
Men noteras bör att jag 1995 inte för mitt liv kunde tro att i kampen Blur – Oasis jag skulle utropa Pulp till segrare.
Lyssnar jag idag på Oasis (lyssnar någon på dem)? Njaäe inte särskilt.
Lyssnar jag idag på Blur? Jo, ibland.
Är jag intresserad av Blur och Oasis idag 2011? Not particulary.

Entré Pulp. Brittisk musik som låter som Mike Leigh om Mike Leigh gjort popmusik istället för film.

Och det känns avsevärt mer lockande att köpa Jarvis bok än den där om Steve Jobs.
Oh is this the way the future’s ment to feel?
Or just twenty thousand people standing in a field?

…oh yeah the pirate radio told us what was going down.
Got our tickets from some fucked up bloke in Camden Town.
Oh no one seem to know exactly where it is.
But that’s okay as we’re sorted out for e’s and whizz”

The trouble with your brother, he’s always sleeping with your mother
And I know that your sister missed her time again this month
Am I talking too fast or are you just playing dumb?
If you want I can write it down

Go Jarvis

20111017-172600.jpg

Kommentera

