Kuckeliku

Av bara farten lyckades jag hamna på TV4+ och blev inte alls överraskad av att de visade ett nytt jävla kuckelikuprogram. Nu heter det ”medium  – sanning eller bluff”  där olika medium tävlar mot varandra för att visa vem som har bäst paranormala skills.
Deltagarna blev tillfrågade vad de hade för chanser och om de trodde de skulle nå finalen…..monsieurs et madames, jag frågar mig om de tävlande inte borde veta svaret redan från start?

Jag läste för övrigt på taggen #sweskep om en anställd i en bokaffär som flyttade böcker av Depak Chopra från faktahyllorna till Humor.  En sann vardagshjälte vill jag påstå.

I slutet av den här texten – utan uppenbar anledning för någon, allra minst mig själv – så tycker jag ni skall läsa det här inlägget om den ärliga honungsmånglerskan (Do it, i kommentarerna finns en länk till Steve Vai och hans favorithobby – biodling.)

One response

  1. Att låta lurendrejarna tävla mot varandra i TV skulle kunna vara ett utmärkt koncept. Folkbildning och underhållning i ett. Låt mig gissa att de uppnår varken det ena eller det andra?

Kommentera

