Perifera snytningar

(Det framgick nog inte med tydlighet i det förra inlägget, men det finns alltså en by som bär mitt efternamn.)

Upplevelse: i väntan på 3.15 from Yuma bussen från Arsleröv som tar mig över berget. En ung man i arbetarkläder kommer gåendes från stationshuset i riktning mot mig. Han stannar någon meter ifrån mig, tar fram ett snorpapper och snyter sig ett flertal gånger högt och ljudligt. (Så högt att jag hör det genom gitarrbrölet i fannies ”everything flows”). Sedan tittar han med ett lyckligt leende på mig och går sedan iväg längs med perrongen.

Kommentera

