Pablo

Faktum är att jag inte längre riktigt minns varför jag började skriva på den här sidan. Det var troligtvis för att jag skulle ge mig iväg till Bruttonnia och behövde en anledning att visa fina bilder. Och till viss del för att jag tyckte att Valross verkade ha så mysigt tillsammans med sina bloggbekanta. Lite avis var jag allt.

Stolt reser sig den vita masken.

I min ungdom bodde jag som ni vet i Flyby, och trogna läsare borde vid det här laget ha fått en bra bild av vilken landsortshåla det var. Inte utan viss charm men en landsortshåla likväl.
Som så många andra små hålor så är den idag bestående av loppisbutiker och tatuerare där det förr fanns frisörer, banker och leksaksbutik. Men, tågen stannar numera, vilket är bra för…..knarkarna eftersom de kan hoppa av i en by där det inte finns någon polisstation.
Flyby samhällsförening gör väl sitt bästa för att arbeta för byns bästa och få den att utvecklas, men jag vet inte jag. När jag ser den här kartan känns det som om hela bygden är helt befriad från intressanta saker att säga om den.

Mitt i händelsernas centrum?


Och ligger Arns rike i kvänum? I think not! Det är väl ändå i trakterna runt Arsleröv böcker utspelar sig. Men men, de måste ju försöka med något. Och efter debaclet med den berömda midgårdsk*ken som man ställde upp framför det gamla kommunhuset kanske man är lite mer försiktig.
Nu är Flyby ett högfäste för frikyrklig medelklass där konformistiskt är det finaste man kan vara. Är man inte konformistisk är man bög. Eller knarkare. Men mest är man bög. Frikyrklig konformistisk medelklass är dock väldigt tacksam att bekläda i damunderkläder (på män), våldsporr i gillestugan när familjen gått och lagt sig samt överdrivet alkoholinnetag på dyr sprit. Så jag vill tro att ormjäveln sticker dem i ögonen för den påminner dem om deras innersta önskan att åka till en medelhavsö och där ha vilt ohämmat sex med Pablo.

4 responses

Kommentera

