Only a northern song

Jaja jag vet vad ni tänker. Men jag har faktiskt en tenta på onsdag så tankarna är något på annat håll än här. Och företagshypotek, andrahandspant och förmånsrätten i konkurs är inte ämnen som är lätta att göra sig lustiga över i en blogg.

Exakt vad jag skulle vilja bli ihågkommen för vete fan. Jag är rätt nöjd om mina barn kan säga att jag var en bra pappa. Men Sture Dahlström, som väl är något överskattad eller hur, skrev en gång en bok om en person som genom en lång historia med mycket snusk bygger ett flertal enorma pyramider på skåneslätten enbart för att bli ihågkommen. Vilket väl också är ett sätt att använda skåne på.
Men i övrigt tror jag att jag när den dagen kommer har lämnat ett rätt tunt fotspår i historien. Vilket inte på något sätt bekommer mig eftersom jag gett upp planerna på att uppnå något stort. För hur många stora saker har inte gjorts som sedan bleknat bort i världshistorien? John Wilkes Booths bror, Edwin Booth, var en av dåtidens mest hyllade och kända shakespeartolkare med stora framgångar världen över. Inte särskilt känd idag.
Om tjugo år kommer ingen veta vem Snoddas var eller varför han var känd. Hyland? Vem?
T o m Liberacemuseet har tvingats stänga p g a minskade besökssiffror. Varför han nu ens var känd från första början kan man fråga sig.

Så något annat än att någon efterlevande berättar för mina ofödda barnbarnsbarnbarn om att jag var en ganska snäll person som jobbade på kontor med något ingen riktigt vet får duga.

2 responses

  1. Jo, Sture Dahlström i all ära men en smula överdrivet har eftermälet blivit. Verkar ha blivit ett namn att kasta ur sig för att själv verka lite skönt kooky.

    (…sådan är känslan)

Kommentera

