Text

Så här långt är jag fortfarande med på att göra en post om dagen. Hittills har jag initialt tyckt att ämnena är lite ”bleeh”. Men så är det ju inte tänkt att allt serveras på ett fat.
Nej det krävs lite associationer och omkringtänkande och sedan skruva det ett eller två varv till. Och att jag en gång började skriva här var för att det var ett ypperligt forum för mig att leka dissonanta associationer med hjälp av MS-paint. Lite ny indata var verkligen på sin plats.

Så vilket sätt att kommunicera föredrar jag? Räknas ”titta ned i urringningar?” som ett sätt att kommunicera? Ingen sade att det var tvåvägskommunikation, men för formalians skull får vi väl utgå ifrån att det var det som avsågs. Så urringningsstirr är inte bara ohyfsat (om än svårundvikligt) det är inte ett kommunikationssätt.
Allra helst vill jag faktiskt inte kommunicera med någon alls om det inte sker när jag får välja. Det fick gärna vara väldigt tyst omkring mig (förutom vid lunch) där ingen skickade brev, ringde eller störde mig på annat sätt. Men om vi skall dela upp det så skulle jag föredra:
1. Text in om jag inte känner dig.
2. Text ut om jag inte känner dig.

För alla er andra är det helt egalt när hur och på vilket sätt ni påkallar min uppmärksamhet.

Hello. Are you talking to me?

Kommentera

