No smile for you or me or her

-Varje blogg är en ö för att parafrasera….någon. Eller så är i vart fall den här bloggen en ö. Till och från har den haft rent geniala inlägg men framför allt har den varit, och är, en besökskaj för regelbundet återkommande kommentatörer. Det är de/ni som gör att jag med ojämna mellanrum skruttlar ned några osorterade flyktiga tankar. Just saying. Och om du inte ids kommentera är det också helt ok (men inte lika ok som ATT göra det).

För att få lite sprutt har jag bestämt mig för att vara väldigt folklig och anamma WordPress utmaning att skriva en post om dagen. . Precis som sådana där charmanta företag som kör hem veckans matsedel åt dig kommer WP med ett förslag om dagen på vad man kan skriva om. Och eftersom jag verkar ha tomt på zombietuttar & idiotiska kunder får jag försöka finna min inspiration på annat håll.

Dagens förslag är att skriva om vad som får mig att le. Och det lät ju fruktansvärt tråkigt. Och eftersom det inte är ett tvång att skriva om dagens förslag utan mer ett sätt att finna inspiration så struntar jag i att skriva om glada saker idag.
Men jag gjorde en god gärning då jag hittade en liten treåring som stod och snyftade i ett mörkt hörn på den lokala butiksparkering. Henne tog jag med in och hjälpte henne att hitta sin mamma, ”-And there was much rejoicing”.

Men hur kunde de som såg ungen stå och gråta bara gå förbi? Jag fattar inte. Har du så bråttom hem till måndagspizzan att du utgår från att ett barn som står ensamt på en parkering nog klarar sig? Fast det är mycket jag inte förstår med folk så det här är säkert helt normalt beteende för många.

6 responses

  1. Hade du lämnat tillbaka barnet iklädd en trasig brynja o en Beretta 92F nerstucken i byxlinningen mumlandes:
    ”Your kid mam, be glad they wore only 4 seeing I carry the 92 Beretta and it only packs 15 in the mag” så hade du varit min idol…och Jerry Bruckheimers…

    • Snälla isses her coachie. Varför skulle jag klä barnet i en trasig brynja och beväpna det?
      -Guns don’t kill people. Children do. If they´ve got a gun.

  2. för att du ville att barnets mamma skulle undra varför du beväpnar det, klär om det och ge mamman möjligheten att slita upp sin HK MP5K ur handväskan?

Kommentera

