I do.

Traditionen kräver någon form av topplista såhär på årets sista dag. Men det har varit ett rätt lamt år trots allt. Så istället för en summering av ett tråkigt meeh-år kommer en lista över mina nyårslöften:

1. Behålla mitt fjuniga skägg.
2. Lära mig att spela Battlestar Sonatica på piano.
3. Smörja ytterdörrarna med glass.
4. Tapetsera badrummet med lim, singel & vaselin
5. Att minst en dag bära en frisyr med håret ståendes rakt upp.
6. Inte skriva en bok. Världen behöver inte en till jävla författarwannabee under 2011.
7. Klippa gräsmattan i ett svastikamönster.
8. Skaffa ett cricketslagträ
9. Skadeskjuta ett djur.
10. Ha mer rätt.
11. Aspirera på en mellanchefspost (och misslyckas)
12. Göra en foliehatt av gladpack.
13. Be iallafall minst en TM-säljare dra åt helvete på flertalet olika sätt utan att en enda gång nudda vid de punkter som faller under diskrimininering.
14. Köpa en svart polo.

Well, det är alltid en början.

12 responses

    • Ah den berömda CP-listan. Jo även jag minns den från svunna tider.
      Den enda punkt jag kommer ihåg på rak arm är; kidnappa internet genom att ladda ned allt på floppydiskar och sedan kräva lösensumma. Vilket fortfarande får mig att fnissa flickaktigt. (Och välkommen till bloggen!)

    • Notera dock att de allra flesta punkterna är smått på allvar. De enda som faller bort är 3,4 och 12.
      T ex jakten på punkt 8 pågår just nu för fullt. Jag behöver ett bra slagträ helt enkelt.

  1. Hyfsad lista, om jag sysslade med topplistor och nyhetslöften så skulle jag kunna modifera den försiktigt och använda den själv.

    1. Raka av mitt fjuniga skägg.
    2. Lära mig att spela nånting från början till slut på gitarr.
    3. Smörja ytterdörrarna med glass.
    4. Tapetsera badrummet med lim, singel & vaselin
    5. Att minst en dag bära en frisyr.
    6. Inte skriva en bok. Världen behöver inte en till jävla författarwannabee under 2011.
    7. Klippa gräsmattan i ett mönster.
    8. Skaffa ett cricketslagträ
    9. Skadeskjuta ett djur.
    10. Ha mer rätt.
    11. Aspirera på en mellanchefspost (och misslyckas)
    12. Göra en foliehatt av gladpack.
    13. Slippa be irriterande TM-säljare dra åt helvete.
    14. Köpa ett plagg.

  2. Hmm, skulle jag ”låna” nåt från era listor, A-mann o EVK, skulle det väl vara nr9, korrekt modifierad till 9: Skadskjuta en djurplågare.
    Jag tror faktiskt att om ni båda hittar nåt nöje av att skadskjuta djur är det nog mer foliehattar än polotröjor ni behöver.

Kommentera

