Re:re: 53232

Jag har inga nya juliga inläggsideér. Så dags för repris av ett redan repriserat inlägg. Hohoho.

Som tidigare nämnts ingår ett besök på Harrods julpyntsavdelning på resan om några veckor samt, på den planerade valrossresan om något år. Där der a-frau och jag fnittrar som små barn i spänd förväntan över vårt stundande besök tror jag att Valross mest är blasé inför detta faktum att han måste följa med. Varför Valross förnekar julen i dess vackraste form, dvs så som den ser ut i Love Actually, är för mig obegripligt. I mina drömmar ser julen ut ungefär såhär:

Hur Valross drömjul ser ut, om han nu har någon, har aldrig riktigt framkommit. Vi pratar aldrig om det sedan en otäck lunch för något år sedan. Han skällde över mina bögiga knightsbridgedrömjular och det slutade med att jag grät på toaletten efteråt. Ett samtalsämne non grata helt enkelt.
Antagligen är Valross nöjd med en jul som ser ut som julpyntet på Cooprestaurangen i Skara 2007.

Kommentera

