Hur jag alltid velat avsluta en berättelse.

För en fjantigt många år sedan, långt innan Frau A-mann kom in i bilden, befann jag mig ofta i Göteborg. Större delen av min dåvarande bekantskapskrets flyttade från Arsleröv till den stora staden i väst för att där söka sin lycka. Så även om jag aldrig flyttade till det där jävla blåshålet åkte jag dit så ofta pengarna tillät.

En blåsig vinterkväll hamnade jag av någon underlig orsak på en svartklubb nere vid amerikahamnen. Troligtvis gick vi dit för att:
1. Freddie Wadling skulle uppträda.
2. Det var jävligt nära den kvällens förfestlokal. Kom ihåg att det är i göteborg och mitt i vintern. Nära är en jävligt bra grej vd sådana tillfällen.

Av lokalen minns jag inte mer än att den var stor som ett ping-pongbord varav hälften upptogs av Freddie, en saxofonist och en magdansös. Saxofonisten brölade och Freddie vrålade citat från skräckfilmer. Magdansösen gjorde vad magdansöser brukar göra.
Jag tror att de alla tokimproviserade höga på kvällens illegala droger.
Jag var där i sällskap med en svartmuskig man som är begåvad med vad som kanvara världens största näsa. Kul kille, bra festkompis och allt det där. Tillsammans stod vi och trängdes på servsidan av ping-pongbordet och …tja lessnade väl på kombinationen av dåligt PA och tråkig magdans. I ett sidorum stötte vi på tre stycken damer som Stornäsa kände. Det begav sig inte bättre än att en av damerna visade tydligt tycke för undertecknad.

Här skall tilläggas att jag är fenomenalt skitkass på att förstå om någon ur det motsatta könet hyser ett visst intresse. Enbart om det är övertydligt i klassen ”följ med mig hem och do the humpty-dumpty du heta, heta man” begriper jag att kvällen är räddad.
Men just i det här fallet så vart det nu inte så övertydligt men på något sätt gick budskapet ändå fram till mig. Kanske det inte skulle vankats hett sex, men det fanns utrymme för riktigt trevligt och roligt sällskap. Vilket är en bra början på hett sex.
Nåväl, där stod jag och blev uppratad av av söt tjej utan att misstycka. Av för mig helt okänd anledning beslutade sig plötsligt Stornäsa för att ge mig en rejäl kyss varpå de vackra damerna sade;
-Ah, det är så det ligger till.
Och jag må vara en ordets mästare med en ninjatunga. Men hur jag skulle kunna framfört;
-Nej, NEJ! Jag är inte bög. Jag lovar. Det är Stornäsa som jävlas. på ett sätt som räddat situationen har jag ännu idag inte klurat ut.

Och jag kan inte låta bli att fundera på om mitt liv i just den stunden kom till en korsväg. I annat fall hade jag, antagligen, fortsatt prata och, antagligen, fått till det varpå någon form av förhållande kunde uppstått i en eller annan form. Så blev nu inte och jag träffade istället Frau A-mann några veckor senare.Vilket inte på något sätt är ett sämre alternativ.
Men hursomhaver så ändrade nog mitt liv riktning den kvällen jag blev kysst av en man.

Kommentera

