Sherlock, myself & I.

Till min egen förvåning blev jag inte så lite förtjust i BBC:s nyversion av Sherlock Holmes. Egentligen borde jag inte alls gilla den då jag föredrar att vara konservativ och träig. Särskilt när det kommer till gamla brittiska instanser som Sherlock Holmes. ”-Låt dem vara ifred snorungar!” hörs jag ropa från hustaken när någon med brist på fantasi gör det lätt för sig genom att klä gamla klassiker i modern skrud.
Men som så ofta när jag utger mig för att intagit en viss ståndpunkt så slår det mig nästan alltid omgående att jag faktiskt hycklar, Och om inte jag kommer på det själv så ställer Frau A-mann upp.

Ergo; det är alltså helt ok att gilla nyversionen av Sherlock Holmes. Och nu syftar jag till serien, inte filmen med han i Ally McBeal och den andre som egentligen borde spelat huvudrollen.
Doctor Who möter Spooks. Se den. Du vet att du vill.

Alles er A-man är f.ö numera erkänt bäst på filmkunskap då vårt lag avgick med segern i Arsleröv filmfestivals filmquiz. Dock måste jag tillstå att vi med bättre motstånd inte hade nått så långt som vi nu gjorde. 32 rätt av 39 möjliga är inte ett bra resultat om motståndarna är av hyfsad kaliber. Men det var kul i alla fall. Informationsarkitekten och Informationsarkitektens make hyllade sin lagkapten (dvs jag) genom att göra mig sällskap på en av stans enda restauranger värda namnet.

Kommentera

