Men det är inte mitt fel!

Följande mailkonversation utspelade sig i min inkorg. Kunden har under flera år varenda månad blivit nedstängd för att de inte betalat fakturan. Den här gången var de så sena att det inte bara stängdes av. Det avslutades helt och hållet:

2010-10-29

Allt är betalt sätt igång [produkten vi levererar]

0XXX-XX XX

0XXX-XXX XX

Med vänlig hälsning

————————————————————————————————————————————————-

Hej

Då fakturorna förföll den [datum]och betalning inkom först den [långt senare datum], tillsammans med att det tidigare förekommit ett antal stängningar på grund av bristande betalning har Företaget™ avslutat de två [produkterna] i fråga. Vi ber er därför vända er till en annan [valfri branschkollega till oss] för att eventuellt starta upp dessa på nytt.

Vilket väl var ett lagom vänligt svar på sakernas tillstånd.? Här skulle de flesta ha insett att de tabbat sig en gång för mycket och helt enkelt dra sig tillbaks med svansen mellan benen. Men hade de gjort det så hade det här inte blivit ett inlägg eller hur? Oh no.

———————————————————————————————————
Det här svaret kom idag (min fetstil):

Ska vi straffas för att vi inte har betalat [produkt]räkningen? Hur många
dagar är straffet i så fall?Räkningarna betalades [datum] respektive [annat datum] och ni har också fåttfaxade kopior på inbetalningarna!
Detta är en kränkning! Med vilken rätt undanhåller ni oss möjlighetenatt använda [produkten] trots att räkningarna är inbetalda!!!!

Allmän rösträtt är uppenbarligen inte en bra grej.

2 responses

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s