Reunion

Någonstans under vägen genomgick jag en förändring jag bara i efterhand kan konstatera har skett.
Nej, jag är fortfarande kvar i garderoben så det är inte det.
Troligtvis är jag väl numera vuxen. Sod it.
Så till exempel, ikväll skall jag för första gången någonsin på återträff med 9:an.
I juni 1985 sade jag ”hej då” till de som råkade befinna sig i närheten när vi gått ut från kyrkan och efter det tittade jag aldrig tillbaks.
Såhär tjugofem år senare så blev det ändå av olika anledningar så att det föreföll vara en inte helt oäven idé att mötas upp igen. Och jag har inte ens ett begär av att dra upp gamla oförätter. Och om jag nu hade det skulle det nog vara rätt bortkastat eftersom jag är övertygad om att de inte minns eller ens ser på saken på samma sätt. Och hur tragiskt skulle det inte vara med en fyrtioåring som vill slåss för den där rasten vintertid i tredje klass? Ganska så.

Alltså återträff.
Och även om jag inte kommer att ge tillbaks kan jag i smyg glädja mig åt att JAG, till skillnad från vissa andra, har håret kvar på huvudet.

7 responses

  1. När AIK mötte Färjestad i SM-serien ’81 var det bara jag & en snubbe till på skolan som var gnagare, inte så konstigt med tanke på det geografiska läget men anyway, en rast skulle vi straffas för det, runt ett tjugotal höll fast oss & grosade oss rejält. Jag kommer fortfarande ihåg varenda jävel som var med på det & hatar varenda en precis lika intensivt nu som då.

Kommentera

