Bram

Hemma i Flyby där jag växte upp fanns inte sådär jättemycket musik. Beatles (såklart), Roger Whitaker, Cat stevens och lite annat tidstypiskt. Jo, jag tycker fortfarande om en del av det fastän jag kanske inte hyllar det. Ett av de band som jag kommer ihåg var det The Motors som hade en hit med ”airport” och en sångare/låtskrivare som hette Bram Tchaikovsky.
Det är faktiskt rätt fräckt att heta Bram Tchaikovsky.
”Airport” kan jag än idag lalalala på och har så gjort till och från under veckorna. Så jag tog en kik på sidan där allting finns, youtube och fann två liveuppträdande.
Ni behöver inte gilla låten, men notera skillnaderna i hur bandet står på scen.

1.

Basisten i mitten? Och var är gitarristen?

2.

Bram till höger i övrigt nästan lite 80-tal i scenografi och klädsel.

3.

Och plötsligt är han längst fram i mitten, men vad fan….jag hatar när ”det skall bli lite tokigt”. Och limma gärna fast din synth Bram. Den ser ut att ramla närsomhelt.

Kommentera

