Nedkluddat

Så nu tänkte jag fortsätta dagen i manlighetens tecken. Jag har använt en slagborr och slagit i plugg, skaffat kabellister och dragit rj45:or högt och lågt, huggt ved med en yxa och tänt eld i kaminen. Till lunch skall jag laga stekt fläsk med bruna bönor och potatis. I väntan på att det drar ihop sig til matlagning tänkte jag sätta mig ned och se fotboll på TVnågonting.
Landskamp i damfotboll.
´K, över till TV-pucken, hockey är tufft och manligt och har utöver det fördelen av att jag genuint gillar hockey. Tydligen hade något av lagen vunnit matchen. det är lite svårt att säga eftersom det stod en klunga bepansrade ungar och hoppade framför en kille som spelade dragspel.
Jag kan inte tänka mig någonting som är värt att firas med dragspel. Så det kanske var det förlorande laget som försökte deppa ihop hela vägen med en lokal version av The Cure?
På en annan kanal spelar IF Norrköping mot Syrianska, planen ser ut som en heltäckningsmata. Ni vet en sådan där som man som barn ritade mönster i med handen.

I en annan verklighet är det ett val på gång. Kanske det tråkigaste valet jag någonsin upplevt. Normalt sett brukar ett val PR:as ordentligt. Men den här gången är det en kamp i menlöshet. Jag tittar på socialdemokraternas slogan ”Vi kan inte vänta” och tänker; ni får allt stå i kön till toaletten som alla andra.

2 responses

Kommentera

