Dumdididum

Den bäste A-mannen på jorden gick i fredags på krogen som en vanlig man.
Jo jag har gått på krogen förr. Men när det övergår till allsång brukar jag raskt avlägsna mig till ett hörn där likasinnade går och sätter sig när populasen börjar sjunga.
Icke så den här gången. Eftersom coachfuhrer, C, Peixe-peixe och andra inte var med fick jag helt enkelt sitta kvar.
Visserligen kunde jag ju gått och satt mig i baren själv. Men det finns gränser för vad jag gör då ensamdrickande inte hade ansetts som Bukowskitufft utan mest oartigt.
Så där fick jag vackert sitta. Kära arbetskamrater; jag är glad för er skull. Kul att ni hade kul. Mitt ilskna stirrande och min surmulna uppsyn skall inte tolkas som ett uttryck för min åsikt om er. Jag tycker bara allsång är inte kul.
Nej fel, jag avskyr musiken. Fullständigt rakt igenom. Det är vedervärdigt.
Hade jag däremot fått sjunga till Morrissey, DM, Foo Fighters, Smiths eller något jag gillar hade jag utan tvekan sjungit högst av alla. Hade man spelat ”Headhunter” eller ”Monkey Wrench” skulle jag stått längst fram dansandes på bordet och slitit tag i mikrofonen.
Men eftersom repertoaren bestod av ”34:an” och andra caféprogramslåtar valde jag att sitta tyst och stilla sugandes på en Heiniken.
(Min hommage till svenssonnlivet var att jag tillät mig en limeklyfta i ölflaskan).

6 responses

  1. Mein Gott! Här går man omkring & tror att man känner någon hjälpligt & så BOOM! så droppar du känslor för Foo Fighters :O

    (Hade inte en susning om det.)

Kommentera

