Pass undetectedly

*Enligt ryktet har Sydafrikas filharmoniska vuvuzelafoniker lämnat in kraftiga protester mot att deras tidigare så omtyckta uppträdanden börjat störas av att man, istället för att samla publiken i mitten av arenan som brukligt är och traditionen bjuder, börjat spela fotboll på planen under konserterna. Därav har man idag förbjudit allt fotbollspelande på arenorna. Men redan på fredag ryktas det att den så förhatliga och störande fotbollen skall återupptas. Av samma anledning tar KIMMY en kortare paus.

*En sak har jag aldrig förstått. Varför drabbades världen av tusen sångare i svenska band från Trollhättan (till exempel)  som alla ville vara Dave Gahan? Martin har alltid varit tuffare och coolare. När jag var ung ville jag vara Martin. Förutom i de stunder jag ville vara sådär snygg som jag trodde tjejer ville. Då försökte jag se ut som Alan Wilder istället. Men inte för att Martin var snyggare (det är han inte) eller bättre klädd (det är han absolut inte). Däremot var han alltid originell. I en värld av hårdrock och läder hade han gummikläder och kjol. Och när de började lädra sig i samband med MFTM såg de så…..je ne sais qui.

Kommentera

