Crow and a maybe

Snart ser ni mitt namn i tidningarna. Åtminstone att döma av vad en uppretad kund hade att säga idag. Han hade mycket annat att säga också, mest om min person. Vilket pissar mig av för jag försökte faktiskt vara jävligt schysst och tillmötesgående. Den enda lilla detaljen var att jag hävdade att avtal skall hållas och de problem som uppstått faktiskt löst sig väldigt snabbt. Att han fortfarande var sur fastän inga problem fanns kvar var inte riktigt mitt problem. Vi har uppfyllt de krav han hade och vill han inte nöja sig med att vi gjort som han bad oss om….frakk him. Men det stör mig när folk resonerar som om det inte finns en juridisk sida överhuvudtaget och enbart går på person. Jag är villig att se båda delarna, men då förväntar jag mig samma sak av min motpart. Det kanske är där jag tänker fel?

Men jag gjorde världen en aning bättre idag också. Jag tog fram min gamla bikerjacka och gav till min son mot löftet att han inte skulle gå punk med en tuschpenna eller sätta en In Flames-badge på ryggen.
Eftersom vi är så otroligt lika i utseendet måste jag säga; fan vad snygg jag måste varit i den jackan. Vi pratar om en riktig läderjacka som hade gjort Dave Gahan under MFTM-perioden smått avundsjuk. Kanske det dyraste plagg jag köpt, strax under 2000:- på PUB i stockholm 1989. Men den är använd väl.

Medans ni funderar på hur Der A-mann ter sig i en skitsnygg bikerjacka tycker jag ni skall lyssna på Junior Boys Parallel Lines och In The Morning. Som en blandning av Human League under Travelouge producerad av Vince Clarke möter sentida Bomb The Bass med Ed Harcourt på sång. Bits & Pieces är också rätt skön. Kanske bäst.

5 responses

  1. jag gillar ditt uttryck ”pissar mig av” måste jag säga. Jag har själv blivit ett stort fan av att säga ”pissa på” när någon gör något överdrivet elakt/korkat7oövertänkt emot något. Ska nog även anamma detta…

    Det pissar mig av när folk pissar på de som ligger…låter fint.

  2. Såna är dem, kunderna. Jag är glad att jag slipper dem. Nu har jag säljare på halsen istället, vilket kanske inte är så mkt bättre iofs. men de hotar aldrig med Plus, pressen eller deras grannes kusins hustrus storebrors bästa vän som är jurist.🙂

Kommentera

