Street hassle

En av mina f.d, f.d, f.d flickvänner arbetade en period som au-pair i London. Hon dumpade mig, flög över till London och arbetade som au-pair. Hatade familjen hon bodde hos. Stack och tog arbete på ett hotell som städerska. Gick på Wag club, gick i säng med stora negrer och blev ihop med efterlyst IRA-medlem. Kom hem, ringde mig och så flyttade vi ihop några veckor senare. Wich was weird. Men hey, jag är inte den som gör det som förefaller mest sansat när jag istället kan göra något som är helt oplanerat.
Hon kom f.ö hem med en laddning rätt schyssta LPs från englands hitlista. Bland annat den här som hon sade påminde henne om hotellrum med ljudet av Kensingtontrafiken utanför och vårsolen skinande genom fönsterrutorna. Ja det är en skitdålig blandning av U2 och Curiosity killed the cat. Men den blir ett sorts minne av london via proxy.

Kommentera

