Sun, sex, sin, death & destruction.

Going underground är jävligt svårt när man är i Skövde. Resecentrum är lika långt från Marble Arch som en ekorre från en bro över Messinasundet.
Likväl är jag nu tvungen att tillbringa en halvtimme inuti dess omfamnande rappade väggar skapade för att uppfylla den kommunala arkitekturens krav på att aldrig avvika.
Frågan gick om intresse fanns från mina kollegor att göra mig sällskap över en öl fram tills Frau A-manns tåg anlände 19.00. Resultatet blev detta.
*Calle skulle hem och bajsa.
*Coachie var så stressad att han inte han svara.
* Tom Titt skulle hem och renovera hus.
Vuxenvärlden blev i ett slag tydlig.

Dock finns det här i resecentrum en hyfsat välsorterad tidningshylla. Men man märker ens medmänniskors intressen. 50 olika tidskrifter om Traktorpulling, dragracing och Hot Rods. Efter flera minuters letande efter Scientific American, New Scientist eller Forskning & Framsteg hittar jag dem. Väl dolda bakom ett ställ med pockets av Liza Marklund.

4 responses

  1. Nej, ‘assic har jag aldrig läst. Kanske bläddrat någon gång. Classic Motor läser jag regelbundet. Practical classics gillar jag. Även Nostalgia kan vara underhållande. Någon traktortidningar har inhandlats vid enstaka tillfälle.

    På bilden saknar jag framför allt Klassiker. En riktig mystidning där inget är för obetydligt eller estetiskt tveksamt för att undvika hyllning.

  2. Om du vänder dig helt om från den där hyllan kommer du nog hitta 3-4 olika titlar om scrapbooking, minst lika många (troligen tyska) titlar om korsstygn, o _kanske_ ett ex av Beads&Beyond, den enda tidning om smyckestillverkning som får finnas i Skövde. Men det finns nog 15 olika tidningar om heminredning…
    Förövrigt håller jag med Klas om att Klassiker saknas på bilden ovan, den är ruskigt underhållande för att vara en biltidning!

Kommentera

