There’s more to life than books you know

Ni vet att jag har en liten faiblesse för skepsism och vetenskapliga metoder. Jag är ingen gigant. men jag försöker bidra med mitt lilla strå till stacken och förhoppningsvis få någon mer att vara mer fascinerad över naturen än spöken, homeopati och teorier som anses bevisade ”eftersom vetenskapen inte vet allt”. Just det där med att man säger ”jag påstår att det finns spöken. Motbevisa mig om du nu tror att det är fel” gör mig ledsen., Srsly, hur är man vaggad om man tror det skall gå att bevisa att en viss sak eller fenomen inte existerar. Russel skulle slå sin tekanna i huvudet på alla som sade så om han bara hittade den. Den är på vift mellan mars och saturnus sägs det.

Medans ni kontemplerar över det, lyssna gärna på Carl Sagan – ‘A Glorious Dawn’ ft Stephen Hawking (Symphony of Science)
)

3 responses

Kommentera

