If you have five seconds to spare

Nej låten är väl sisådär. Men det förtjänar ett omnämnade för den lockande titeln. Lite trallig är den allt.

The Wombats – Let’s Dance To Joy Division

Fast just nu liger The Vapors högt på min lista över bra låtar.

The Vapors Turning – Japanese

Kanske för att sångaren, tycker jag, liknar mig fast ännu smalare och på väg till stardom. Han alltså, inte jag,

Kanske uppskattar jag The Vapors då jag de senaste månaderna lyssnat på Madness senaste rätt mycket. Den är bättre än man kunde förvänta sig.

Madness – Dust Devil

3 responses

      • Jag tänkte mest på själva videon. Den fångar något med väldigt enkla medel (+ bra skådis och smink). Fångar visserligen något som är mig väldigt avlägset, men ändå. Igenkänning är allt.

        Kul också hur den känns helt orelaterad till låten, men klickar ihop lite cliché-fint frammåt slutet.

Kommentera

