Helvetesfan

Here’s the deal.
Som ni alla vet så var företaget ett sätt att komma ifrån TBS och inte ett långsiktigt projekt på något sätt. Men jag trodde nog att de hade lite längre framförhållning än en vecka. Missbedömning alltså. Jag hade tippat på kanske sju månader innan det gick åt skogen. Det tog tre.
Men glad ihågen hittade den så företagssamme Der A-mann ett nytt jobb innan det gamla tog slut.
Men väl där visar det sig att anställningen inte alls var en vanlig utan en jävla begränsad behovsanställning med semesterlönen inbakad i den redan låga lönen. Så för att inte köra i ett ekonomiskt dike fick jag helt enkelt göra mig arbetslös.
Wich sucks.

Så jag har varit jävligt less på att saker alltid går åt helvete. Man kan tycka att jag borde vant mig men livet har alltid nya överraskningar på lut.
Fuck it. Det löser sig väl den här gången också antar jag. Men det känns just nu pissigt hopplöst. Och jag hade ingen lust att blogga om en värdelös tillvaro. Därav min tystnad.

7 responses

  1. wtf
    och sånt här måste man få veta i din BLOGG

    va ere för fel på o skriva ett brev eller skicka ett telegram, så man vet vad som händer dig???
    Kan meddela att Trion från Basildon gjorde mig iallafall glad på Scandinavium i tisdags…

  2. BAHHH!
    No personal shame to be included, ytterliggare ett bevis på att en person inte alltid gör skillnaden, du gjorde det du skulle o mer därtill, därmed basta.
    Om en hög med Gates wannabees utan the Good ideas lyckades sumpa det så är det dom som skall skämmas för att inte tillvaratagit personella tillgångar på bättre sätt.
    Har du märkt att när det pratas om personal så är det resurser, när man pratar politiskt korrekt i öppna sammanhang benämns dom som tillgångar…
    I min ordbok är resurser till för att slösas, tillgångar att vara rädd om…do I make my point?

    • Du har – som vanligt – en träffsäker poäng. Ja alltså jag tycker det är skämmigt att vara arbetslös. Jag är just nu inte en resurs utan en belastning. I hate it! Och även om jag från dag ett varit tydlig med att jag visste exakt vad det var för företag jag gick till, och att anledningen var god, känns det ändå piss att jag inte hann komma därifrån i tid.

Kommentera

