Update

Allrighty, min frånvaro är inte så dramatisk. Visserligen är jag något ur fas. Det vi alla visste skulle hända skedde före jul. Jag hade tippat på efter helgerna.
Men mentalt var jag redan omklädd och på väg ned i startgroparna. Nu får jag bara se till att komma i mål snabbare än vad jag tänkt mig. Buggerish då det snart är jul. Meeeen…det löser sig på ett eller annat sätt får jag hoppas.
Och innan ni säger ”vad var det vi sade” vill jag påminna er om att jag sade exakt samma sak innan. Men för att vara helt allvarlig, min mentala hälsa var fan inte bra på TBS. Att byta var nödvändigt annars hade jag gått in i den berömda väggen.
Jag som andra tillhör dem som trodde att den inte fanns. Det gör den, och den är i hård betong beklädd med nubb och krossat glas.

Jag har bara varit stressad och därför inte orkat skriva. Till råga på allt har det fan varit molnigt hela jävla tiden. Igår såg det lovande ut så jag riggade upp teleskopet för att kika på jupiter. Den lyser klart rakt söderut vid solnedgången. När allt var uppriggat och klart insåg jag att jag inte tittat på himlen norrut. För precis när jag börjar leta på himlen kommer ett jävla snöfall.
Gudarna är emot mig. Kanske inte alla, men den här tjommen är det absolut. Amatörastronomens nemesis. Ku’la-hooka-hey-tonto. (han som kommer med moln när du veeeerkligen inte vill ha dem).

4 responses

    • Mest lite stressigt. Men jag har ju sedan dag ett varit medveten om vart jag började. Det är ingen överraskning således. Bara tidpunkten för det hela som kom några veckor tidigare än beräknat.

Kommentera

