Gårdagen

Igår (lördag) gav jag mig ut med bilen och ställde mig på en mörk åker. Ett tips: oavsett anledning, när ni skall stå på en åker i novembernatten. Ta gummistövlar och inte tennisskor.
Nå jag testade ut mina pryttlar, en ny Barlow med 2.5x och mitt 6mm. Det är stört omöjligt att fota utan piggy-back. Och mitt nya 15mm-okular är rundat i toppen, alltså ingen gummiring för ögat vilket gör det lite svårt att fokusera och hålla kameran stadigt. Det här är dåliga bilder, men jag tänkte dokumentera det här så får vi se vad som blir resultatet framöver. Tanken är att det skall bli bättre med tiden.
Ikväll drar vi till Mullsjö, mitt ute i skogen. Förhoppningsvis kommer jag hem med lite good stuff. Orionnebulosan är ett mål, vi får se hur det blir.
Nåväl, gårdagens bilder som är helt meningslösa.

Kommentera

