Inför

Familjen A-mann minus Frau A-mann beger sig ikväll ned till Scandinavium för att se Frölunda möta HV. En aningen nervöst då HV toppar tabellen och Frölunda ligger på en sjundeplats. Risken för förlust är alltså löjligt stor. Å andra sidan, en vinst, som inte alls är utom räckhåll, skulle vara desto roligare.
Det här med sport är som många vet ett något kluvet ämne för mig. Jag är i princip inte intresserad av det utöver hockey och stora evenemang som OS. Annars bryr jag mig föga.
”Warum” undrar ni då, ”du gillar ju sport”. Jo, på ett sätt gör jag det, Men varje gång jag försöker dela min kärlek till Frölunda med mina medsupportrar måste jag ofta rygga tillbaks. För det verkar inte finnas något som gör en människa mer ointellektuell och genomkorkad än supporterskap. Vilket också är en anledning till att jag är oerhört fascinerad av Calle a k a ”Valross” och hans personlighetsbyte när det pratas fotboll och AIK. Skillnaden är att Calle kan inta en viss form av självdistans och själv förundras över hur han svänger känslomässigt.

Nu skulle det inte handla om Calle utan om andra supportrar. Jag läser med stor glädje Sportbladets hockeyreportage (finns som iPhoneapp) . Kanske inte fruktansvärt välskrivet men som tidsfördriv på rökpauser är det helt ok. Tyvärr besvaras de flesta inlägg med kommentarer som …ja hur fan de här människorna hittade till internet är obegripligt.

Man måste förstå ironiska Kallio’s intervju ,detta måste vara en dom minst förtjänade poängen i ishockey’n historia….men det är ju ishockey där målen räknas o inte skridskoåkningen!!! HaHa….gött e’ det.

Vi vinner, så klart, med 6-3, å sluta upp med dessa neggofasoner.
(får vi ordning på bortaspelet, å d får vi snart, e vi detta topplag vi alla skrev om tidigare)
Mycke tjöt å allt för lite verkstad….
Mogge, en guldpeng.

Fan så löjligt. Kan la vara bra att bygga upp stämning o diskussion redan nu

Tycker snarare det är starkt av oss att inte gnälla för mycket, mesarna i Karlstad hade väll avlidigt om dem vart med om senaste säsongernas formsvackor.

Och ikväll kommer jag att sitta tillsammans med 12040 personer i den här klassen!

Kommentera

