Gammal som Coachfuhrer

Så. Då är vi här då. Tillåt mig göra en kort resumé.
Under mitt liv har jag:
*varit med och tänt eld på soptippen i min hemby Flyby

*Försökt segla i ett badkar i en å och därmed lärt mig varför en köl är en bra sak att ha

*Otaliga gånger hoppat på isen på bäckar, sjöar och pölar för att se hur mycket den tål.

*Nästan tagit dykcert

*Rörde mitt första flygplan när jag var tio under en semester på Öland

*Kommit hem från London med lite över en hyllmeter i vinyl

*Nästan aldrig tagit droger förutom en gång då pappa bjöd på gräs samt en annan gång när jag provade Ritalin

*Ätit kräftor hela (efter en vild kräftskiva där jag för inmundigat en hel flaska tequila (tror jag, jag minns inte)

*Somnat en gång under pågående sexuella övningar. (Samma kräftskiva f.ö. Jag skäms än idag. Förlåt!)

*Avlat två underbara barn och skaffat mig en fru (Som jag är skyldig mer än vad jag någonsin kan betala tillbaks)

*Ägt tre stycken katter. Två perserkatter och numera en hederlig bondkatt. Den kvinnliga perserkatten älskade att gona sig i mina kalsonger av någon anledning.

*Klarat körkortet på andra uppkörningen

*Ägt ett Gravis Ultrasound ljudkort och vet hur man ställer in IRQ*portar

*Gjort mig osams med fel människor alldeles för många gånger

*Bara använt Armaniparfym de senaste femton åren.

*Haft en, två, tre, fyra stadigvarande flickvänner, min fru ej inräknad.

*Dragit en tand

*Bytt frisyr alldeles för sällan

*Bott i Flyby, Falköping, Stockholm, Mariestad och Skara.

*Åkt till Gällivare två gånger om året tills jag var tjugofem cirka.

*Rökt Marlboro, Camel, Benson & Hedges

*Läst alla Dostojevskis böcker, vilket var kul, men Terry Pratchett är roligare. Och hans böcker har jag läst allihop, flera gånger. Jag har lärt mig med om människan av Pratchett än F.D

*Sett nypremiären av Star Wars 1997 två gånger på samma kväll, Göteborg, Draken.

*Hyllat Hedningarna som världens bästa band

*Funderat på självmord över pinsamheten i ovanstående.

*Ägt fyra par Dr Martens

*Klätt mig i svart så länge att jag varit modern minst tre gånger.

*Gått från övertygad vänsterpartist till att bli mer höger (nej Hedningarna är MER pinsamt).

*Ägt, och äger, en tavla på Stalin.

*I vuxen ålder vägt 54 kg. Hey, man kan leva på kaffe och cigg. Huvudsaken är att man har pengar till skivor (trodde jag då)

*Varit i london alldeles för sällan

*Lärt mig att kompisar sällan är för evigt men det är jävligt roligt under tiden (ingen här behöver känna sig träffad).

*Gått från att vara oerhört intresserad av datorer till ”bläääärgh jag vill bara att det skall funka”

*Läst 5 p litteraturvetenskap och 20 poäng Antikens kultur och samhällsliv

*Fått svårare och svårare att backa undan när jag vet att jag har rätt.

*Upphört att träffa min far.

*Gått på fyra begravningar sammanlagt.

*Lärt mig att måla och tapetsera riktigt bra om jag får säga det själv.

*Anser att dyr parmesan är en sak man bör kosta på sig.

*Varit världsmästare på 80-talsmusiktrivia men tappat bort det mesta. P-P har övertagit tronen.

*Spelat Civilization I och II mer än vad som varit nyttigt.

*Gick på min första riktiga konsert 1986. ZZ Top, Scandinavium.

*Gick på min sista riktiga konsert 199X då Primal Scream spelade på Kåren Göteborg. Helt värdelöst.

*………..

10 responses

  1. bjöd din pappa dig på gräs?

    gillar det där med att vänner är trevligt ‘under tiden’. tror man lägger för stora förhoppningar på att det ska vara för evigt och därmed lätt blir besviken.

    dykcert är ett svårt ord att läsa. det känns väldigt felstavat trots att det inte är det.

    • Japp, när jag var 16. Min pappa gillar gräs. Vilket jag inte har några åsikter om. Men att bjuda sin tonårige son kanske inte var helt politiskt korrekt?

      Nope helt rättstavat, eller ja…en dålig förkortning av ”dykcertifikat” iallafall.

  2. Säger man grattis en dag som denna? Om ja: grattis. Om nej: förlåt.

    I övrigt en synnerligen trevlig sammanställning. Jag ska definitivt kopiera idén när tillfälle påbjuds. Dock, en korrigering: det var filmtriviatronen som P-P lade beslag på.

  3. Så vad säger man…ingenstans i den listan har du sammanfattat dina känslor vid inspektionen efter användandet av ett grovkalibrigt handeldvapen?

    BTW grattis för faan, GUBBJÄVEL!:)

Kommentera

