En dag i stockholm

Någonstans runt Berlinmurens fall, på den tiden Orup var populär, umgicks jag med årets vinnare av titeln ”årets Krönikör”, Jose Creampie. Han flyttade till Stockholm, och våra vägar gled isär. Men sporadiskt har vi hörts av. Eftersom han skriver mer officiellt, och under eget namn, har det gått att följa honom. Och efterhand åren har gått har hans skrivande blivit riktigt läsvärt. Han var lustigt nog mer grafiskt begåvad på den tiden och inte alls vän med pennan. Men, tydligen så lärde han sig det också.
Ok jag är grymt avundsjuk på hans avsevärt större läsekrets. Erkännes.

Från hans blogg på Café har jag snott följande bildsekvens för allmän fröjd och gamman.

dsc_1942

-Nu äter jag upp ditt finger.

dsc_1943

-Ja, nu äter jag upp ditt finger

dsc_1949

-Ja nu...

2 responses

Kommentera

