Allvar en peu

Bloggandet orsakar en del språkliga problem. Främst upptäcker jag att jag har svårt att föra längre resonemang för att nå till en slutsats. Helst vill jag slänga upp problemet i två meningar och lösa det med fem ord i nästföljande. Gärna med en lustig bild på slutet som suddar ut alla oönskade fläckar av allvar.

Så det är väl för väl att det finns de som har förmågan att föra längre resonemang. Tankebrott har en artikel till följd av TV4 Kalla Fakta och dess ”reportage” om ”Sanningsrörelsen”.
(Inom citationstecken då reportage är snällt sagt även om de behandlade ett intressant ämne men som vanligt inte gjorde någon särskild research mer än att plocka fram det mest sensationella).
För er från närområdet kan det vara lite kul att veta att Skövdes egen scoutledare och v-partist Eg*n Fr*d fick i det programmet konfronteras med vilka han hoppat i säng med. Något han nog inte insett. Sorry Egon, men jag sade till dig redan i maj hur det förhöll sig. Men det är ok, det är aldrig någon som lyssnar på mig.
Så för något läsvärt av längre art klicka på länken ovan.

(Frågar ni mig är inte Egon V:s största pajas, det är han som i riksdagen föreslog att man borde utveckla en perpetuum mobile för att minska bensinstörsten hos bilmotorer. Det var ren och skär dumhet. Egon var bara godtrogen.)

För er som kände allvaret begrava er som en halt räv i ett moras.

OMFG Wallhax

Allvarsbefriare

One response

Kommentera

