Trick´r treat

Jo jag vet att ni alla har fullt upp med att snorta pulver och jaga ´hoes nu när Fist of Cheese öppnat dörrarna.
Men jag vill bara putta lite för en film. Personligen är jag lite trött på shock-n-gore-genren som Saw I-CCXVM, U-turn eller valfri asiatisk skräckfilm med P-Ps fru/dotter. Visst, de har sin tjusning men det är rätt tröttsamt i längden och äckelkänslor ger mig inte samma känsla av förnöjsamhet över att blivit lite rädd.
Av en ren slump sprang jag på Trick ´r Treat. En film i Creepshow-genren, monster spöken och en inte alltför dum historia, rättare sagt fyra stycken historier, som vävs ihop väldans tjusigt på slutet.

en busschaufför, en busschaufför

En busshcaufför, en busschaufför. Det är en sån som bussar kör....

3 responses

  1. Och den har FURRIES! Eeeeeevil fuuuuur…GAGAGAAAAAHH!

    Jo, skräckfilmsinflationen är nästan på väg att sänka hela genren känns det som emellanåt. Har du sett re-makerna på Children of the Corn & Last House on the Left förresten? Något att ha? Originalet på den senare ingår för övrigt i ”disturbed”-projektet.

  2. Nej de har jag faktiskt inte sett. Sedan jag såg halva re-maken av ”Amityville horror” har jag inte velat ta i re-makes.
    LHOTL lär iofs vara rätt ok. COTC visste jag inte ens att den var omgjord.

    Skippa ”Drag me to hell”, eller, se den, men inte med förväntningen att det skall vara den bästa skräckfilmen sedan …längesedan

Kommentera

