Zombielaser *swchiiizzz*

Jag är lite ur fas märker jag. Den senaste tiden har jag pricksäkert som marschtakten i en sovjetisk 1:a maj-parad placerat ett informativt och läsvärt inlägg på den här bloggen 06:06 prick. Förlåt, men ni vet att jag älskar er allihop.

Två saker som kan vara bra att känna till.

1. Igår hade Zombieland premiär. Der A-mann älskar zombiefilmer. De kombinerar skräck med en känslomässig uppgivenhet över det faktum att mänskligheten är min största fiende. Och så är det oftast blodigt.

2. Man har lyckats placera en laser i en C-130, i sverige mer bekant som Herkulesplan. Wich is nice . Visserligen pricksäkert men ännu något opraktiskt. Men vem bryr sig? Laserkanoner är så coolt. Och förhoppningsvis är de snart klara så vi kan utveckla de pysande dörrarna de uppenbarligen har i framtiden
Laserkanoner rocks my world

14 responses

  1. Vad härligt det är med såna som pratar om sig själva i tredje person, Der A-mann älskar… (märk väl att jag inte kastar första stenen då jag själv sitter i det förbannade glashuset.)

    • Man får använda det ibland. Med måtta. Det kan med fördel användas för att ge texten en välbehövlig självdistans. Och när man som i det här fallet skriver om zombies och laservapen är det helt ok. Faktiskt helt nödvändigt.
      Yes. Så är det.

  2. Filmtips ifrån Popslynan:

    A crazed German doctor decides to create a human centipede by kidnapping three people and surgically joining them together. He removes their kneecaps to make their legs bend forward from the knee, like a centipede, and then joins them together, mouth to anus, to create a three part creature. The doctor
    feeds the first person. The second is fed through
    their mouth being attached to the first’s anus, and they in turn feed the third person in the same way. Then all sorts of stuff goes on.

    Photo:

    • Verkar vara en bra zomcom. Däremot, efter vad jag hört, är den mer rolig än otäck. Litet minus men inte så att jag tappar lusten.
      Jag föredrar domedagszombiefilmer. Sådana där det går fulltständigt åt helvete för alla.

    • Humm, den där filmen kan vara en sunkig film men med en smart trailer. Eller så är den precis så otäck som publiken visar.
      ELLER så är screeningen en del av filmen. Metaskräck liksom.

Kommentera

