Sgt A-manns lethur club band

Bara för att sätta saker i perspektiv. Det här med ålder är lite svårbegripligt, no? Jag menar, hur gamla är jag Valross och Coachie egentligen? Jag tror inte vi riktigt har grepp om precis hur gamla vi är. Ja kanske ni tänkt på det och gråter i er ensamhet när ni sitter i hörnet i duschen utan att berätta för mig. Vad vet jag.
Hur gamla är vi? Vad sägs om den här föklaringen:

Music for the masses släpptes 1987. Då var det exakt tjugo år sedan Beatles släppte Sgt peppers lonely hearts club band. Det kändes som en evighet sedan .
Det har idag gått tjugotvå år sedan MFTM släpptes. Det har alltså gått längre tid mellan idag och MTFTM än mellan SPLHCB och MFTM då, 1987.
Så gamla är vi.

Men min fina jacka lever kvar.

Men min fina jacka lever kvar.

10 responses

  1. Måste säga att det känns läskigt att kunna säga ”ja det var 20 år sedan” även om jag bara säger det i samband med hur länge sedan det är som jag flyttade till det här landet. Fast rätt gött när man får visa leg på Willys när jag köpte ett par folle…killen i kassan är nog ett antal år yngre än mig och jag har lagligt fått köpa folle i över 9 år

    • Ok, att du säger ”folle” istället för ”folköl” fick mig inte att känna mig yngre. Jag säger treochenhalvor. Eller bara ”folköl”.

      Å andra sidan var det bara några månader sedan jag fick visa leg. på systemet. Så jag kan relatera till känslan av personligt beröm i tredje person.

Kommentera

