E contrari

Vad är då motsatsen till den senaste högintressanta listan? Vilken låt är så sönderspelad att den borde fått vara med i den förra klassen? Svårt val, årtalen begränsar mig, jo visserligen det är min blogg och mina regler så det står mig fritt att bryta mot dem som jag behagar, men det vore fusk. Annars hade FGTH medRelax vunnit.

Nej, vinnaren får vara den här. Temalåten för fumlig dans på alla dansgolv världen kunde uppbringa 1987. För ingen annan var Michael Hutchence, eller befann sig i en rockvideo med hastiga klipp.

Den där randiga rugbytröjan som trummisen har, jag letade i månader efter en sådan. Men den gick naturligtvis inte att uppbringa någonstans. Kick är för övrigt den enda skivan med INXS jag gillar. Resten är …bmääärrrrnjäe.

Vidare i musikbranschen. Geniet och konstnären David Sylvian har släppt en ny skiva, Manafon. Skitkul och otroligt spännande, särskilt eftersom Snow Borne Sorrow [ituneslänk]är en av de bättre skivorna jag hört det här decenniet.
Så hur låter skivan då? Om det skall jag nu förtälja, den låter precis såhär:

2 responses

    • Tack för tipset. Tack vare Spotify kunde jag genast ta del av ditt förslag. Dumma, dumma Spotify!
      Låter bra. Bättre än Manamo. Jävla improvisationsjazz.

Kommentera

