Der-Womann – måndag

Awright! För några månader tog jag fram fem män vars utseende/stil/utstrålning medelst magi gärna fick överföras på mig. Nu, tack.
Jag ser fortfarande mest ut som jag själv än jag liknar Michael Caine.
Å andra sidan är jag mer lik Michael Caine än jag är lik Roger Waters, fair enough.

Men nu, när hösten är här, börjar det kännas dags för en lista eller hur? Listor är bra. De är – om området är brett nog – enkla att skriva och alla kan alltid tycka något om den.
Without further ado. Snygga tjejer. Med sedvanlig osviklig känsla för ord är listan kallad Der -Womann.

Först ut är en av dam jag alltid vill titta mer på. Tilda Swinton. Hennes utseende är lite grann som en sådan där plasmaboll. Ständigt i förändring, inte omedelbart vackert men väldigt fascinerande och svårt att slita blicken ifrån när man väl börjat.

Der-Womann – måndag

Tilda Swinton

tilda swinton

4 responses

  1. Ja osminkad ser hon rätt weird ut. Men på bild ser hon skitcool ut.
    Ëftersom listan gäller deras officiella utseende och inte deras ”lördag morgon-look” får hon alltså vara med.

  2. Du tänker på ”Orlando”? Det var länge sedan jag såg den och jag minns mest att Jimmy Somerville i en scen satt i en båt, spelade luta och sjöng. Och att filmen var rätt bra. Hon såg cool ut.

Kommentera

