Stellify

Det torde inte upphöra att förvåna någon att ägaren rockvärldens mest insjunkna kinder fortfarande släpper skivor.
Tjugotvå-åringen Ian Brown envisas med att faktiskt göra musik. Och ibland t o m bra sådan. Att det kommer en skiva nu har väl inget samband med tjugoårsjubileet av Stone Roses Stone Roses.
Oh no.

Vissa av er kanske bör stanna upp och fundera på meningen ovan. Skall jag köra den igen? Ok. Here goes;
Att det kommer en skiva nu har väl inget samband med tjugoårsjubileet av Stone Roses Stone Roses.
Tjugoårsjubileeet! Det är frackin´ tjugo år sedan ett av världens bästa album släpptes. Den enda skiva jag kan säga jag älskat i halva mitt liv.

Tjugo år har gått, Ian Brown suger fortfarande in kinderna och jag sitter här och bloggar med texter som mestadels känns som dåliga Mats Ohlson-plagiat. Tja, det kunde varit värre.
Någonstans finns det en signifikans i ovanstående, men vad den består av är dolt för mig. Jag kan bara känna doften som påminner om Manhattan (drinken) och skajsoffor.

Och man måste älska videos där personen går hela tiden

5 responses

  1. YESH! Du glömde en viktig sak – att Ian Brown har hållt stilen lika länge, & i synnerhet sedan Stone Roses seppuku. Vare sig det gäller hans limiterade sneakers-upplaga (var det för Adidas?) eller ruggigt underskattade solo efforts, & då framförallt Unfinished Monkey Business (tar jag i om jag säger att det är ett av 90-talets 20 bästa?).

    Hade missat att han hade nytt på gång. Och det verkar riktigt lovande. RIKTIGT lovande! Tack Herr A-mann.

  2. Jag har ju dessvärre missat större delen av hans solokarriär. Vilket inte beror på honom utan mer mina fördomar. Någonstans klassade jag honom som föredetting och sellout genom sina Adidas och stora mössor. Helt oförtjänt faktiskt.

    Stellify är rejält bra. Den har gått på repeat hela kvällen igår och rullar just nu i mina hörlurar.
    Jag köpte t o m EP:n på iTunes. 22:- för fyra bra låtar. Ett kap.

Kommentera

