Step out

*Orient visar då inga lysande resultat. En förlust mot Southend borta häromdagen resulterade i ett hårt kämpande Orient som flertalet gånger inte gjorde ett enda mål.

*Kära Vägverket

Det är inte utan stolthet vi kan skryta med att snart ha sveriges kortaste motorväg. Jag har haft nöjet att under de två senaste månaderna pendla fram och tillbaks på er 10 km långa rastplats (ursäkta om jag stört). Det tio minuter jag förlorat på varje resa innebär att jag kommer att vara tvungen att köra minst 160 km/h när vägsträckan är klar för att tjäna igen de minuter ni tagit av mitt liv varje dag tack vare era gupp, hålor och stoppljus som saktat ned farten. Så jag skaffar mig i god tid en carte blanche. Eventuella invändningar emottas via den här bloggen.

P.S Jag måste gratulera er till ert senaste onda påfund. Att bygga en motorväg som är ett år försenad för att sedan sänka hastigheten på sträckorna före och efter. Detta innebär, som ni redan räknat ut, att eventuell tidsvinst på den nya motorvägen äts upp av kommande hastighetsbegränsningar. Jag applåderar er för er diaboliska humor. Jag kunde inte gjort det bättre själv.

Edit: Jag noterar till min förvåning att ingen klickade på häromdagens inlägg med länken till tarmplack.

4 responses

  1. Åhh, jag håller med dig såååå mycket! Men då slapp du ändå pendla när Vägverket hade sin lilla extra safaritur ut i skogen. Nu är det bara en liten sväng in i nåt som verkar vara en bakvänd rondell. Och krånglet i den andra änden av vägen var ju mycket enklare idag än igår. Idag var det ju inte ens kö, igår tog det en kvart att komma ut ur Arsleröv öht!

    Visst är det snyggt att de planerar den nya vägens sträckning, river ett hus o sen bestämmer att det kommer ta minst 10 år till innan vägen byggs! Fan va trevligt för de som bodde i det redan rivna huset. O istället sänks hastigheten på den delen av vägen som skulle stå i tur för ombyggnation. Jättebra, vägverket, riktigt jäkla skitbra!

    Det är enda fördelen med att mitt vik snart är slut, jag slipper den där sa-ns vägen!

  2. Att jag slapp den där tarmen ut mot nöjesfältet på daglig basis är en klen tröst.
    Nu noterade jag dock att den två centimeter djupa gropen som funnits vid TBS-affären är borttagen och ersatt med en rondell. En aningens bättre flyt fr o m idag således.

Kommentera

