Titel

Right-oh. Jag är en liten apple fanboy fast jag bara har en ipod min (söndertvättad) en iPod nano (som min son slarvat bort) och en iPod touch (som jag älskar mer än många andra prylar).
Roade mig ikväll med att se på Apples Keynote samtidigt som jag såg på Sverige – Malta. Att universum överlevde två så tråkiga händelser samtidigt fascinerar mig. Hur är det möjligt?
iPod Nano med kamera och radio. Yeee.
Ok jag förstår att de inte vill konkurrera med sin egen iPhone. Men …för helvete. Lite roligare än så kräver jag.
Enda spännande var den nya versionen av iTunes. Looks mighty nice.

Annars. Bläh var är all nifty hårdvara? Jaja, jag håller i mina pengar ett tag till då.

Herrå

9 responses

  1. Hade egentligen tänkt låta bli att blotta min okunskap, men som vanligt kan jag inte hålla tyst.

    Skärmdumparna ser faktiskt riktigt trista ut*. Använder man det så där eller kan man stänga av skräp så att man får något mer slimmat? Delat bibliotek? Vadå? Har man inte sina filer i ett filsystem åtkomligt via nätverk från de datorer som behöver?

    * Utan att sätta det i relation till andra musik/mediaspelare. Tydligen en svår produktkategori att göra gränssnitt till.

    • Tystnad is bad for your brains.

      Vad om framför allt förbättrats är navigeringen för musik och apps. Just Appstore har varit ett sorgebarn där tusentals applikationer trängs om uppmärksamheten. Det har varit nästintill omöjligt att hitta något. Man har fått förlita sig på tips och recensioner.
      För mig som lyssnar på podcasts dagligen har även det området fått en förbättrad navigering. Det är enklare att leta inom specifika områden.

      Delning av biblioteket är naturligtvis inte något nytt för iTunes. Men nu är det funktionellt och användbart. Hittills har man varit tvungen att använda andra program.

      9.0 kommer antagligen inte att frälsa nya användare. Men för oss som trivs bra med iTunes, för det är ett ljuvligt program om man har en iPod, är det en förbättring å det grövsta.

Kommentera

