-This is sgt Valross from the ship Nostromo signing off

Bloggvärlden stod stadigt kvar på sina fötter. Förlusten av en blogg gör vare sig till eller ifrån, egentligen.
Valross bestämde sig för att starta hösten med en smäll genom att annonsera sin omedelbara avgång.
För egen del innebär det ett tråkigt avbräck av en säker källa till inspiration och till minibeefs. Vem skall jag nu vara ense om att vara oense med?
Men å andra sidan träffar jag ju mannen bakom bloggen dagligen alldeles för sällan, men ändå då och då.
FYI: han är ännu roligare i verkliga livet.

Jag ganska övertygad om att han dyker upp i en eller annan form då han har alldeles för många bra idéer för att bara låta dem ramla ned på kontorsgolvet i Solna eller på tågstationen i Hallsberg där ingen skulle ta bry sig utan bara se det som skräp. Och skulle behovet uppstå akut finns det alltid plats att skriva här.

Du förtjänar den här bilden, den enda feelgood-bilden jag hittat som inte luktar rosor och kattunge.

-Bra jobbat Valross!

-Bra jobbat Valross

10 responses

    • Tack. Visst är den underbar. Tyvär har jag inte en aning om varifrån origninalet kommer. Jag kan tänka mig en uppsättning påslakan eller så med det där trycket.

      • Ok, frakt från USA är inte billigt. Men det kan det vara värt.
        Jag vill bara visa världens roligaste varningstext för val av det billigaste fraktsättet:

        *USPS First Class International apparently utilizes oxen therefore may take up to six weeks to arrive and is not traceable. About 1% of these packages get lost. We cannot take responsibility for packages lost in the mail using this shipping method.

        • Där kan man bli fattig: ”SofTrooper”, ”Sci-Five”, ”Evolution Kills”, ”Fuck politics I just want to burn shit down”, ”Historical Preenactment Society”, ”Cam’t dance”, ”War bear”, ”Steam powered heart”, m.m., m.m.

Kommentera

