Världens fem bästa låtar ikväll.

Bara för att jag är så happy-happy-joy-joy. Världens bästa låtar just nu.

Bus stop – Hollies<a href="”>

I´ll feel a whole lot better – The Byrds

Needles & Pins – The Ramones (som alltid var bäst live)

Jag hade egentligen tänkt ta med originalet av The Searchers men så hittade jag Ramones. Och då slog det mig att DE ju också gjort en hel hög av världens fem bästa låtar just nu. Man behöver inte ha allt med Ramones. Det räcker med Loco Live. Spotifylink for your pleasure. Jag orkar fan inte leta reda på hela albumet i youtubeformat.

Ever fallen in love – The Buzzcocks

Teenage Kicks – Undertones

You keep me hanging on – Kim Wilde (Kan det vara en av de få covers som blivit bättre än originalet?)

Be my baby – Ronettes

10 responses

    • Det räcker absolut med Loco Live. Men vill man höra SPSIMD kan man ju lyssna deras tredje och sista livealbum ”We´re outta here”.

      Jag hävdar fortfarande att de var bäst live. De låter rent utav tråkiga på skiva i jämförelse.

Kommentera

