Menage a trois

Om ett par dagar firar Frau A-mann och jag femårsjubileum som äkta par. Vilket är trevligt. Den totala åldern på vårt förhållande är förbi moppe-körkort- och gå-på-systemetålder. Det tog ett tag att planera våra fullspäckade kalendrar för att få tid för ett bröllop. Om ni undrar över dröjsmålet mellan förlovning och giftermål.

Det där bör man ju fira på något vis. Själv föreslog jag London. Men blev snabbt nedröstad av min bättre hälft. Så jag har tittat runt lite på saker man kan göra. Långt förbi som jag är behovet av att göra speciella och annorlunda grejer skulle jag utan tvekan kunna göra svennegrejer som åka på kryssning eller på spa och berätta om det efteråt.
Så jag har kikat på olika weekendpaket, vilket det finns massor av. Väldigt vanligt är att man har paket för en ”romantisk weekend”. Och det kan ju vara trevligt även om vi kanske inte bara nöjer oss med en säng, vi är sedan länge förbi det stadiet, utan vill ha lite mer kringaktiviteter. Priserna och utbudet varierar, allt från tånagelmassage med jakmjölk till ett badkar på rummet med en 25 w glödlampa som romantisk belysning.

Men här är min fråga: varför i helvete anger man priserna för en romantisk weekend per person?
Hur ofta sker följande samtal:
-Hej, jag skulle vilja beställa ert paket ”romantisk weekend
-Tackar tackar, vi kan erbjuda champagne och choklad när ni kommer. Det brukar vara väldigt uppskattat.
-”Ni”? Det är bara jag själv som kommer.

Eller den här:
-Hej jag skulle vilja boka en romantisk weekend för tre.

Fast vad vet jag. Det kanske är jättemånga som åker på romantisk spa-weekend på egen hand med en kasse porrtidningar och gummihandskar i bagaget.

2 responses

  1. oväntat att du var sugen på london..hmmm… spännande kille liksom.

    Om ni inte behöver göra något överextravagant så kan jag tipsa om spa-skiten på Trosa stadshotell. Själva spagrejen var väl som på alla andra ställen men jäklar i min lilla låda vad grymt mat de hade! Antagligen det godaste jag ätit i Sverige iaf. Det bästa jag ätit utomlands var på hotel Fox i köpenhamn. Tyvärr finns inte den restaurangen kvar, men hotellet är fortfarande riktigt tufft.

  2. Ja jag är full av nya och vilda idéer. Det finns massor med gator i London jag inte sett och utforskat🙂

    Stadshotellet i Trosa?! Rly? Spontant kan jag ju säga att Trosa inte funnits med på kartan över möjliga städer. Så jag blir lite överraskad av förslaget.
    Det ingick ju rätt mycket i priset det får jag säga. Och om du promotar maten till skyarna blir jag ju sugen. Du som varit där. Vad gör man i Trosa förutom att gå på spa?

Kommentera

