Fotboll vs bröllop 3-3

Vissa framsteg får nog rapporteras i min jakt på ett fotbollsintresse.
Lördagen tillbringades på min svägerskas bröllop. Wich was nice.
Ponnyjonna, som lyckas bli bjuden på ALLA bröllop eftersom hon gör djävulskt goda, och snygga tårtor, sportade en huvudbeklädnad som hade passat på Ascot.

The importance of being Ponnyjonna

The importance of being Ponnyjonna


Om Ascots klädregler hade satts av elvaåriga barn höga på socker vill säga.
I ärlighetens namn, PJ blir inte bara inbjuden för sina kunskaper i bakverksarkitektur. Hon är även rätt trevlig.

Anyhow, var var jag? Jo på bröllop. Som sagt har jag gjort vissa framsteg. Bröllopet var jättetrevligt och sådär. Men jag var med jämna mellanrum tvungen att smyga undan för att följa The O´s mot Yeovil via BBC Text (den slutade 3-3 efter ett sent kvitteringsmål av Orient).
Jag tror att det är en sådan där grej som genuint fotbollsintresserade gör. Och det föll sig faktiskt helt naturligt att försöka följa matchen. Jag hade nog förväntat mig att det skulle vara något jag gjorde för att posera som intresserad. Men så var icke fallet.

Frau A-mann och jag såg som vanligt bedårande ut. Men så klär vi ju oss nästan så här till vardags.

Chipsoutfit

Chipsoutfit

7 responses

  1. Pingback: Fotboll vs bröllop 3-3 « Der A-mann

  2. Öronsnäcka med radiorapportering slår text. Men du är på rätt väg. Att det inte kändes poserande var riktigt kewl att höra – det betydet att ett litet frö planterats. Lite som det här med spermier & ägg kan jag tänka.

    • Helt sant, men det kändes lite fööööör oartigt. Text fick funka bra. BBC har en rätt bra minut för minut. Igår hittade jag en nifty litet program till min iPod så jag kan lyssna på BBC 5 live medans jag går omkring och städar. Niceness.

  3. väst får dig att se äldre ut tycker jag…
    i kombination med att din fru nu, i relation till dig, framstår som en dam under 30 blir detta något att spinna vidare på!

    • Min fru hälsar och tackar men tycker att det var ett lamt försök till fjäsk.
      Själv tar jag det hela som beröm och suger åt mig för fulla muggar.

  4. Så har vi inte där den perfekta smädelsen???
    Jag säger att du ser gammal ut, din fru tar det som fjäsk, du tar det som beröm och jag kom undan med att skratta…MUHAHAHAHAHHAHAHAHAHA!

Kommentera

