Ho.hum

Jaha, andra startar röckband eller roar sig på andra spännande sätt. Moi har inte några sådana härligheter att ägna mig åt. Jag skulle f.ö vara en dålig bandmedlem. Som den tredje killen i Bros. Får sparken precis innan genombrottet (och stämmer bandmedlemmarna på royalties flera år senare, vinner och roffar åt sig alla pengar)

Den tredje mannen

Den tredje mannen


Så det är lika bra att jag aldrig blir tillfrågad.

Med mitt nya arbete slipper jag (än så länge) att behöva lyfta på luren varenda gång det ringer. Jag är typ prio sist på sådant. Numera gör andra det åt mig och berättar utifall jag behöver kontakta någon. Vilket är bra.
Baksidan är att jag inte möter så många roliga historier att återberätta. Det mesta är rätt knastertorrt och inte det minsta festligt. Behovet av att komma hem och skriva något blir lite mindre. Om ni undrar över vart alla festliga historier och konversationer tog vägen vill säga.

Men häromdagen skedde en väldigt bizarr upplevelse. Hela företaget gick i fredags ned till chefens pool för att luncha. Inte undertecknad som var tvungen att gå ärenden på stan. När jag kommer tillbaks sitter min långa blonda kvinnliga kollega och svarar i telefon – i bikini och högklackat.
Nu är långa blonda inte min första preferenser så det var ur en WOHOOOOO-synpunkt rätt svalt. Men ändock, på mitt jobb svarar bikiniklädda blondiner i telefon. Det var en första gång får jag säga. Och lite fräckt var det allt.blond phone

5 responses

  1. Hupp-‘upp-‘upp…reserv-Brosarn (Craig?) var med vid genombrottet.

    Mein Gott! Principiellt måste det känns väldigt bra med bikiniupplevelsen :O Manschauvinistica 70-tals-stylee liksom. När Roger Moore var Roger Moore & Persbrandt hade den mediala exponering han förtjänade.

    Planet öf Ass har f.ö. vakanta platser på gitarr & sång som är fullt sökbara för alla undernärda röckstardrömmar.

    • True. Craig var med under den frsta (de frsta tv?) men frsvann sedan snabbare n en tysk SS-officer under stormningen av Berlin. Mhnda Der a-mann gr en anskan. Mste komma p ett tufft rcknamn bara. Ni behver ingen tjusig posr som heter Sebastian eller ngot sdant?

      Ja rent principiellt var det en rejl hjdare med bikinikldd kollega. Det skall icke frnekas.

  2. DET VAR VÄL INGET!!!!
    I mitt tidigare liv fick jag se kvinnliga kollegor i uniform med vapen verka för jämlikhet samtidigt som dom envist talade om att dom inte orkade det på riktigt o satte sig ner!

  3. Bikini och högklackat alltså?
    Tja, ungefär lika bra kombination som den råpackade bimbo som klev på tåget i torsdagskväll. I den stad där du är uppväxt o jag gick på gymnasiet. Hon var välspacklad och snyggklädd. Kort kjol o litet linne. Och flipflops. Hennes lika spacklade polare hade foppatofflor. Frågan är, var de så drängfulla när de gick hemifrån att de missade att de tagit på sig ”pinketöffler” istället för skor, eller är det nån modegrej?
    Vilket som kanske de borde bytat pjuck med din nya kollega? Bikini o flipflops är ju ändå en ganska vanlig kombo.

Kommentera

