Ogdens nut gone flake

Så, första dagen på det nya jobbet. Mina sensorer borde vid det här laget vara rätt välkalibrerade. Om så är fallet eller ej vete sjutton, men just nu säger de mig ”humm, ptja…inte så jävla illa. Rätt trevligt come to think about it”

Klara plus är att jag faktiskt skall jobba med det som det var sagt att jag skulle, och vill, göra. Datorn var färdig nästan färdig.
Hey, på TBS hade de glömt av att jag skulle komma. Som jämförelse liksom.
Vidare så skall företaget anställa säljare. Jaja de är ett aber, men de innebär jobb för mig och det är bra. Om jag med tillförsikt tittar framåt finns det kanske, måhända, en chans att vara med och bygga upp något. Och det vore, på fullaste allvar, jävligt roligt.

Men, allt ovanstående bör packas in i saltmängder som skulle skrämma en lutfisk. Men det är lite roligare med, om än tomma, löften än:
‘”-Nej.nej.nej.nej. Det är inte ditt jobb. Sådant kan du inte besluta. Du måste fråga din chef.
-Han är aldrig här.
-Då måste du vänta tills han kommer.
-Men jag sa ju just att han aldrig… äh glöm det.”

Jag tror inte på något innan jag ser att det sker, om jag uttrycker mig så då?

*Tydligen var Prideveckan förra veckan. I´m sooooo sorry. Nästa gång lovar jag att uppvisa allmänt ointresse under rätt datum. K?
Men visst är det rätt lustigt att hårdrockarna tyckte att vi synthar var så bögiga. Tänk så mycket bråk det hade besparat oss alla om Rob Halford kommit ut ur garderoben redan på 80-talet? Ja egentligen skulle han inte behövt säga något, det är rätt förjävla tydligt. Jag kan för mitt liv inte begripa att jag/vi inte redan då såg det.

Döm själva

2 responses

  1. Hmm..be inte om för mycket jobb. När ett av ägarnas tidigare företag ökade sin kundvolym fick en anställd som jobbade med felanmälningar skulden för att felanmälningarna ökade. Att det korrelerade med en växande kundbas hade inget med saken att göra.

Kommentera

