Rejoice

Det är tydligen dags att börja skriva igen. Jag känner hur min hjärna varit helt oobservant de senaste veckorna och därmed är det riktigt trögstartat.
Eller ja, det har den ju inte varit. Men de aktiva observationerna har förpassats till att vara en tredje gradens subrutin.

Ni är däremot väldigt välkomna att glädjas åt att jag äntligen kommit ifrån det förbannade TBS. Visserligen är mitt nya val av arbetsplats något som Coachie ansåg vara ett misstag. Och det är möjligt att han har rätt, men för mitt eget psykiska välbefinnande var det allra jävla bäst att försvinna. Och därom var jag och TBS rörande överens.

Så Der A-mann skall återgå till telebranschen och börja på C*mte*o på andra sidan berget.

Pros:
+Ett område jag kan och bemästrar.
+Jag kommer, förutsatt att de inte ljög, att arbeta med utestånde fodringar gentemot slutkund, konsumentköplagen, avtal och liknande.
+Ett litet företag.
+Hyfsad lön
+ Nära Coachie, Frau Rottweiler mfl. För eventuella efter-arbetet-öl.
+ Mitt arbete kommer inte att bedömas enbart efter antalet besvarade telefonsamtal.

Cons:
-Chefen är en ”entreprenör” som många har åsikter om.
”-Väldigt speciell. Nej alltså VÄLDIGT speciell” som Tony-the-sosse berättade häromdagen.
-En tjej som jag känner lite lätt och som också jobbat på Skövdes Initech, Anna He**b**g, får efter vad jag förstår sparken då jag börjar.
-Säkert fler saker. Feel fri att skriva om den i kommentarerna.

6 responses

  1. Kan inte mer än hålle med Coachien. Jag känner inte till så mycket om företaget ifråga, men det känns sponant så där. Jag tror ändå att detta är bra. Du behövde från TBS det har varit totalt uppenbart.
    Stora gratulationer och lyckönskningar. Har de hittat någon lokal ännu? Vi får ta lunch någon dag fram igenom så kan jag få tillbaka min Top 10.

  2. Jaa du, min vän… Det nya stället verkar inte helt okej i mina ögon. Men va fan, om några månader kanske jag tigger o ber om att du ska rekommendera mig, så… Det viktigaste är ju att du kom bort från TBS (o att du inte var i vägen när taket rasade in där…) o då är ju allt en förbättring. Jag kommer sakna möjligheten till luncher i Arsleröv, men får väl luncha med bara Åbiwan von Henk istället.

    Lycka till, hör av dig med ny mailadress o sånt!

  3. Dåliga vibbar. Jag får j-igt DÅLIGA VIBBAR av dom. Se verkligen till att lönen betalas ut också & inte är en ren formalitet på papper.

    Iofs, det är ju det eller att ruttna bort på TBS som gäller, när börjar/började du?

    • Mmmm vi får se. Lite vaksam är jag allt. Men kommer inte lönen i tid hittar jag väl något annat.
      Ja här var det nytt jobb eller gå i väggen som gällde. Men vi får se på måndag då jag börjar.

Kommentera

