Saker mina grannar gör. PT XXVI

Jag sade till Ponnyjonna på skarpen idag. Hon skall ge fan i att outa berättelser om B&B i kommentarerna. Hon skall hädanefter ge dem till mig direkt. Capicé!

Barbapappa har som sagt inget körkort. Vilket som tidigare nämnts är den enda likheten mellan honom och en massa andra människor jag gillar. Det gör inte honom till en bättre person, men tack för att du försökte B.
En gång satt PJ och B&B och pratade om förlossningar och så. PJ berättade då för B&B att hennes man; Maqruel, vid den tiden då alla i landet skulle skattskrivas då hennes första dotter skulle födas också var körkortslös och de fick ta taxi in till BB. (BB inte ”B&B, ok?).
Barbapappa, som är världens bästa tandläkare, fysiolog och fotbollstränare berättade då att han innan förlossningen ringt till polisen för att fråga om det gick för sig att om det krävdes gick bra att han körde i alla fall? Polisens svar enligt B var då
BP: -snälle polisen kan ja ente få köra in na när det är dags???
Polisen: – vesst får du det.. kör bara, o blir du stoppad på vägen så gasa mer bara jag lövar att det ente sa bli nå böter…..

Ja ni som ids läsa kommentarerna har redan läst det citatet. Jag ville bara omge det med lite kontext. Fröken 18.45 som ju har kroppskontakt med konstapel Goldfinger kanske kan berätta för oss huruvida det är rimligt att någon utan körkort skulle få muntil tillåtelse att köra sin fru till BB? Det kanske är sant? Pray tell!

2 responses

Kommentera

