TBS – endless fun

Nytt från TBS. Man får inte kolla sin Google mail. Jag har ett fönster uppe med mail utifall jag skulle få ett. Det är den enda sida jag besöker utöver de som krävs i arbetet. Det är inte ok.
Det är däremot ok att sitta på E-kontakt, Tradera och Blocket och Aftonbladet i timmar.

Idag fick jag prata med min chef som jag inte sett de senaste tre veckorna och förklara varför jag har samtal till min röstbrevlåda.
1. Jag har stängt av den för flera månader sedan då jag inte hinner lyssna av och ringa upp. Vill man mig något får man ringa igen.
2. Jag vet inte ens numret dit.

Min chef tror alltså, fick jag veta, att jag ringer min röstbrevlåda för att fejka samtal och se upptagen ut.
Helt perplex tar det mig ett par minuter att komma till sans över vad jag får höra. Till slut slår det mig något så jag frågar om det inte kan vara så att OM någon ringer direkt på mitt nummer så kommer det till en röst som säger ”bluttan blä svarar inte. Var god försök senare”. Och isåfall skulle inte det se ut som ett samtal?
-Det har jag inte kollat. Så kanske det kan vara, får jag till svar då. Det här är ett jävla typexempel på vad som händer när någon får en massa statistik i händerna utan att kunna bedöma siffrorona. För det är jag som måste försvara mig och hålla i minnet vad jag gjorde torsdag eftermiddag för två veckor sedan.
Guilty until proven otherwise
Snälla, ingen som har ett förslag på nytt jobb? Jag tar vad som helst utom [telefon]försäljare.

Sorry för ett nytt gnällinlägg. De är tråkiga och inte alls lika dråpliga som berättelserna om mina grannar.

7 responses

  1. Tyvärr, enligt platsbanken finns det 12 lediga jobb i Arsleröv och 4 av dem är säljare. Men, Arslerövsbladet söker en marknadschef, det kunde väl va nåt för dig? Ska man döma efter den förre, som de ville ha kvar, så är det en bra egenskap att vara drygare än drygast samt ha konstig klädsmak.

Kommentera

