Valkyriornas lunch

Frau unt Herr A-mann begav sig likväl iväg till röstlokalen i söndags. Det var ändå med viss tveksamhet då jag fortfarande inte fått svar på vad i helvete någon av de på röstlistorna gjort under sina första fem år i Bruxelle.
Jag kikade på några personliga hemsidor med meriter och det enda som stod att läsa var
*Medlem i det och det utskottet.
*Ledamot i den och den gruppen.
*Vill arbeta för att du skall få ett bättre samhälle.
Arbetar för ett europa där handel föder handel.

Right, fuck yeah. Men vad har du gjort? Det där utskottet du satt i. Har du stoppat något dåligt, har du bidragit till något bra. Vad exakt har du gjort som gör att jag skall rösta till dig fem nya rätt saftiga årslöner med frequent flyer bonus och spa-behandlingar efter en lång dags promenerande?
Visserligen, jag kunde följt valdebatten mycket bättre och kanske där funnit informationen jag sökte. Men om jag nu inte hann, varför kan jag inte läsa om det på personens egen hemsida?

*Roligast igår var när Tant Sahlin skylle PP:s framgångar på den sittande regeringen. *host*Thomas *host* Bodström*Host*. När vi ändå pratas vid du och jag Mona. Du måste vara ärlig. Vi kommer aldrig bli ett par. men vi kommer aldrig, aldrig, aldrig att bli det om du tror att jag glömmer bort sådär lätt. Förresten, den där middagen vi planerade in på Stenungssunds havsbad nästa helg. Jag kan tyvärr inte komma. Ring inte mig så ringer inte jag dig, ok? Så kan vi planera in det då.

*Och nej. Jag röstade inte på PP. Jag är för gammal för revolution. Och jag tänker då fan inte lägga min röst på gamla Nydemokrater som anammat en populistisk, men viktig, fråga för att få åka flygplan.

*För den som missade det. Göteborgs Naturhistoriska Museum öppnade upp den berömda valen igår. Något som traditionsenligt sker varje valdag. It´s for the kids you know.
*trumvirvel*

One response

Kommentera

