Några grannhistorer samt mixed up tankegångar.

Pexie-Pexie uppmärksammade mig häromdagen på en länk. Tjosan hoppsan.
hans onda jag förbjöd honom att berätta vad det handlade om i förväg. Mental lemonparty säger jag bara.

*Håller alla bloggare utom Valross på Hammarby?

*Frau A-mann och jag avslöjade för varandra att vi båda två går omrking och känner ångest över precis allting. Jobb, vi båda vill byta (jag mer än hon), barn (när du har tonårsbarn förstår du), bil, vi skall köpa en ny. Inte för att vi måste, mer för att det är praktiskt. Men det ger ångest att gå till banken. Sommarstugan, varför har vi en sommarstuga när vi är där så sällan (en gång i veckan). Katten är troligtvis blind på ena ögat och när jag skulle laga mat och trodde att spisen gått sönder kunde jag på allvar sätta mig ned och gråta. Det visade sig vara någon jävla säkerhetsspärr.
Alltså allting är bra egentligen. Men allt som kanhända känns otäckt.
Och så tänker jag på alla mina bekanta som faktiskt har saker som är lite jobbiga på riktigt.
Poängen här är, jag har en bra jävla lust och strunta i alla andras problem och gotta mig i mina egna utan att känna att jag behöver rycka upp mig.
Och då inser jag hur egoistisk jag är och byter jag kanal på TV:n.

*Skall se klart Dead Set ikväll. Satt på jobbet idag och funderade på olika flyktvägar ut från TBS om vi blir utsatta för en zombieattack. Det ser rätt mörkt ut.

*Noterar att hundratals människor som sökt på Nicole Sheridan sett det här inlägget. Där de hoppades på lite mutta fick de istället se Valross. Det känns bra. Hoppas de gillar den här lika mycket.

Teddybjörnen Fredriksson. Hans kuk den var av garn

Teddybjörnen Fredriksson. Hans kuk den var av garn

*Kom på en granne som bodde tvärs över gården för tusen år sedan. Hade ett arsle som en fet ko, baseballkeps och körde en sådan där orange gammal Televerksbuss. Betalade aldrig hyran. blev vräkt. Hyrde i andra hand av en granne som , när hon goch hennes blivande make gifte sig, kom ut ur lägenheten i smoking (han) och vit klänning (hon), hoppade tillsammans in i sin Volvo 240 och körde till kyrkan. De skilde sig något år senare.
Efter televerksmannen flyttade det in ett par där han alltid hade t-shirt och ett par tennisskor med nedtrampade hälar. Och han gick med släpande steg så sulan på skorna alltid släpade i marken. Oftast bärande på en pizzakartong.

*Idag, fredag. Fuck yeah! Två veckor kvar till semestern. Öl någon?

5 responses

  1. F-n, en zombieattack här & vi skulle vara rökta. Skulle inte ha en chans.

    Jobbar också två veckor till!😀

    Gona dig i dina problem du, ingen annan lär göra det åt dig. Det är medelklassens prerogativ!

    Jahaja, Peixe-Peixe delar inte med sig av länkarna till alla lunchsällskapare längre… *noterar*

    • Samma hr, det r helt krt om zombies attackerar. Enda chansen r upp p taket med frhoppning om att en helikopter kan rdda mig. Men eftersom jag sitter mitt i ett korridorlandskap lr jag inte hinna ut och upp.

      Ach lite ngest ver den begynnande medelldern r alltid nyttigt. Ibland blir jag bara less p hur fnigt det r att oroa sig ver saker som inte har hnt. Men, som bloggare har jag tv val. Outad weltschmerze eller bilder p mina silikontuttar tagna med en halvbra mobil.

      Om du skaffar MSN kan du ocks f lnkar frn PP.

Kommentera

