Zombies & fun

Valross roade sig med att se Eden Lake (jag tyckte den var mer än ok) vilket osökt för in mig på ämnet brittisk skräckfil. As we speak är brittisk skräckfilm den bästa i världen. 28 dagar senare, 28 veckor senare, Eden lake, Descent mfl. Otäcka, brutala och roliga på rätt ställe.
Just nu är det bara Sam Ramis ”Drag me to hell” som verkar ha en sportslig chans att tävla om en placering.
Brittisk skräckfilm insåg snabbt att det behövdes lite fuck all och bestämde sig för att ge den japanska flickan med långt svart hår en välriktad headbutt tills hon låg blödande i hörnet av Tottenham Court Road/Shaftesbury Avenue och ropade på mamma. Tack för det säger jag bara.

Igår började jag se, vad som förefaller vara, en jävligt bra serie, ”Dead set”. handlar om en Big brother-inspelning där omvärlden plötsligt drabbas av zombiesmitta. Go figure vad som händer sedan. Fem avsnitt, det första riktigt otäckt, blodigt och jävligt roligt. Möjligtvis att uppkommande avsnitt är blääää, men det förefaller finnas god chans för några timmars zombiefrossande.
Trailer
zombielove

4 responses

  1. själv är jag räddhågsen och vågar knappt se något annat än lite slagsmål.
    Däremot så skrattade jag gott åt världens kanske bästa stavfel som du lyckades med i början här ”brittisk skräckfil”. Mina ögon gjorde halt och min hjärna arbetade febrilt för att förstå exakt vad som var så otäckt med den brittiska filen.

  2. As We Speak & Drag Me To Hell är såå shortlistad!

    28 dagar gillade jag inte – tyckte den slarvades bort till stor del. 28 veckor var bra däremot.

    Descent…yummm.

    Den där serien låter lite som REC eller vad-den-heter. Spansk rulle som Hollywood gjorde en remake på nyss. Har inte sett den senare, men den förra är bra om man gillar zombiehets.

    • Double True.” 28 veckor…” r tusen gnger bttre. Men man br se ”28 dagar..” frst. Tror att du och/eller PP rekommenderade de filmerna till mig. Jag lskar dem. Har sett totalt tre avsnitt nu. Mycket bra. Inga verraskningar, bara utmrkt brittisk zombieslakt.

Kommentera

