Saker mina grannar gör. Pt XXIII

Grannsituationen på min gård är inte på något sätt statisk. Det har, tro det eller ej, funnits andra grannar men som av olika skäl bara gjort små korta avtryck i historien om min gård.
En trevlig granne var Bibben. Bibben bodde i det som nu är Ponnyjonnas lägenhet. Bibben var/är en väldigt trevlig dam/tjej men med lite taskig smak för killar.
Bibben var ihop med en man som vi inte såg sådär oerhört ofta. Men, så är det ju ibland. Vi tänkte väl att han jobbade lite underliga tider och det var därför.
Icke så.
En tidig morgon kom två (eller tre, det var tidigt som fan på morgonen så jag minns inte exakt) polisbilar in på gården och hämtade hennes sambo. Det visade sig att han var på rymmen. I grannlägenheten, som är den minst attraktiva lägenheten på gården, hade, fick vi veta av vicevärden, polisen spanat i några veckor innan de slog till.
-Jaha, säger ni uttråkat. Var det så jävla roligt?
Nej men det blir lite kul nu.
I samband med tillslaget träffade Bibben en polis som hon något år senare vörjade kila stadigt med. Han var väldigt trevlig och de bestämde sig för att flytta ihop. Och vips slutade han vara trevlig och övergick till att uppföra sig som den anabolknaprande wife beater han alltid sett ut att vara. Det tog således slut fortare än kvickt och Bibben tillhörde således de personer som jag hade på min ”tycker synd om”-tavla. Frånskild, en kriminell pojkvän, sedan en man som tog ut sina frustrationer på henne. Plus en massa annat onödigt tråkigt
Något år efter detta så dog Bibbens far, vilket inte heller det var speciellt roligt. Men…. det visade sig att hon ärvde en inte oansenlig förmögenhet och hon lever nu, i ekonomisk bekvämlighet. Och det kan vara henne väl förunnat.
Sedär, en liten karmahistoria.

Som passus kan jag tillägga att i samma lägenhet som poliserna spanade på hennes pojkvän flyttade senare in två barn med sin mormor. Deras pappa högg ihjäl sin fru framför ögonen på dem och mormor fick ta hand om vårdnaden. Kanske inte den hejjigaste tanten jag mött.
Efter att DE i sin tur flyttat flyttade en annan frånskild mamma med sin bokstavsokoordinerade tonårsdotter in i samma lägenhet. De i sin tur brukade roa sig med att slåss.
Alltså, JAG tror att de där poliserna sysslade med svartkonst under de tråkiga timmarna de var tvungna att sitta i en omöblerad lägenhet. Dockjävel de lämnade efter sig hade då inte Skrållans vokabulär.

hail satan

7 responses

    • Tja vad fan, allt annat om mina grannar är sant. Bäst jag påpekar när jag hittar på. Det KUNDE varit sant. På min gård är allt möjligt.

  1. Jag har flera gånger konstaterat att dessa historier omöjligen kan vara sanna. Tyvärr skulle det innebära att du har hittat på allting vilket är än mer orimligt.

    • De är helt sanna, förutom viss trimmning i konversationer och händelseförlopp. Någon gång önskar jag att jag fick tid att sitta ned och skriva något ordentligt av allt det här.

Kommentera

